lördag 19 januari 2008

Rockklassiker

Rockklassiker är lätt min favorit station! Så ni som fortfarande hänger på bandit, mix megapol, whatever else MÅSTE BYTA. För 106.7 är bäst. Så enkelt är det. Jag är på jobbet nu och det är mycket folk för en gångs skull! Måste bero på barnbidrag och lördagkväll, men detta betyder att tiden inte går superduper sakta, utan man får tillochmed en liten kö ibland. Sådant är roligt! Efter jobbet ska jag hem till Martin, Bolle har städat massa och det ska vara lite party där. Blir nog lite singstar och guitarhero! Skoj skoj. Jobbar kväll imorgon också, så sova ut får man iallafall.

Nå, har en ganska jobbig sak i huvudet. Vad gör man när någon antar att man kan någonting och man egentligen inte har tid och lust? Det är något som är kul, men man orkar inte! Med jobb, skola, arbeten etc.. Man måste ju få ha lite tid till sig själv också? Även om det bara rör sig om ca 3 timmar per vecka? Usch jag tycker det är så svårt. Samtidigt som jag hatar när folk tar mig för givet, nog det värsta jag vet. Tänker nog tacka nej till jobbet som cirkelledare i stan iallafall. Det hinner jag verkligen inte med.

För nån dag sen kände jag mig så extremt hopplös. Började i tankar som "vad går livet ut på", "vad gör en människa lycklig egentligen" etc. Fan, då blir man lite galen. Men äta, jobba, sova, dö? Nejtack. Blir man som lyckligast med mycket pengar då alla möjligheter öppnar sig lite mera? Eller handlar allt om socialt välstånd? Är man kär, har många trogna vänner och en härlig familj, är allt bra då? Tror på det sista, men kan inte låta bli att tänka hur skönt det skulle vara med en massa pengar. Men vem tänker inte så.

Längtar till studenten. Vill leva på riktigt.

Inga kommentarer: