fredag 18 april 2008

Inspiration

ÄNTLIGEN! Jag har fått så extremt mycket inspiration och motivation senaste två dagarna. I'm back on track. Har grubblat i månader på varför jag haft en så dålig period med musiken. Såklart att mupp-skolan påverkat mig men det har samtidigt varit något i mig som tryckt ner mig. Men när Anna berättade att hon kom in på Berklee och ska börja där i höst bara skrek hela mitt hjärta att det är dit jag vill också! Spela musik på jävligt hög nivå och bara njuta av livet. Det är ju extremt dyrt, men tydligen blev det inte så mycket att lägga till efter CSNbidrag. Så jag har bestämt mig för att börja förbereda mig inför sökningar i helsingfors i november. Vet redan vilken låt jag ska lära mig helt perfekt och söka in på. Har även hittat en gitarr som jag ska köpa när jag får tillbaka mina 7 papp från skatteåterbäringen. I sommar och höst ska jag ta lektioner hos en grym gitarrpedagog. Har också gjort ett övningsschema som är relativt tufft men riktigt bra! Är så pepp. Vet att detta kommer bli svårt, jobbigt och klurigt. Men tror inte det funnits något som jag vill göra lika mycket. Och nu när Anna kommit in har jag verkligen fått det bekräftat, vill man så går det! Om jag kommer utvecklas så mycket som jag planerat fram till sökningarna och sedan skolan så kommer jag trivas som fisken i vattnet.

Nu jävlar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Emlut! underbart att ses idag =) jag vet att du också kan komma in där. Du klarar allt du vill! Om man tror mer än man kan, så kan man mer än man tror.